Tarih: 07 Ekim 2024
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Lisansüstü Güz Dönemi Hakkında Duyuru
Değerli Öğrencimiz,
Doğuş Ailemize Hoş Geldiniz.
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi 14 Ekim 2024 Pazartesi günü başlayacaktır.
Ders seçimleri 08 Ekim 2024 saat 10:00- 11 Ekim 2024 saat 17:00 arasında https://obs.dogus.edu.tr/oibs/std/login.aspx adresinden yapılacaktır.
Öğrenci numaralarınıza kayıt esnasında sizlere elden teslim ettiğimiz ön kayıt bilgi formunun sol üst köşesinden veya https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx adresinden ulaşabilirsiniz.
Şifre Alma: https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrenci/ adresinden Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparak "Şifre Sıfırla" butonu ile POS & Otomasyon giriş şifrenizi oluşturabilirsiniz.
OBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) ile ilgili yaşanacak tüm sorunlarınız için otomasyon@dogus.edu.tr adresi üzerinden Otomasyon birimimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
Ders seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Lisansüstü Programlara kayıtlı olan öğrencilerimiz 30 AKTS olacak şekilde ders seçim işlemlerini gerçekleştirecektir.
- Ders kayıt ekranında zorunlu olan dersler ‘’Z’’ seçmeli olan dersler ‘’S’’ şeklinde belirtilmiştir.
- Almış olduğunuz derslerin gün ve saatlerinde herhangi bir çakışma olmaması gerekmektedir.
- Derslerin gün ve saat bilgilerine Öğrenci Bilgi Sisteminde Ders Kayıt ekranında Ek İşlemler menüsünde Bölüm Ders Programını seçerek ulaşabilirsiniz. “D” kodlu derslikler Dudullu, “Ç” kodlu derslikler Çengelköy yerleşkesini göstermektedir. Douonline olarak gözüken dersiniz uzaktan eğitim yöntemi ile yapılacaktır.
- Ders seçimleriyle ilgili tüm sorularınızı OBS sistemi üzerinden 1. Danışman kısmında adı yazılıakademik danışmanlarınızla mail yoluyla iletişime geçebilirsiniz.
- Öncelikli olarak zorunlu dersler seçilmeli ve sonrasında seçmeli dersler ile ders seçim işleminizi tamamlamalı ve danışman onayına göndermelisiniz.
Ayrıca Yenilenen KVKK Kanunu kapsamında Üniversitemizin sizlerle olan iletişimini hem daha sağlıklı hem de daha güvenli gerçekleştirilmesi için Doğuş Üniversitesi e-mail adresleriniz aktive edilmiştir. Bu bağlamda artık Doğuş Üniversitesi uzantılı e-mailler dışındaki maillerden yapılan taleplere dönüş sağlanamayacak olup resmi bilgilendirmeler de öğrenci mailleri üzerinden yapılacağından dolayı öğrenci maillerini aktif bir şekilde kullanmanız gerekmektedir.
E-mail adresiniz kendi öğrenci numaranız olup, son kısmı "@dogus.edu.tr" olarak tanımlanmıştır. E-mail hesabınızın şifresi T.C. Kimlik numaranız olarak atanmıştır. Sisteme girdiğinizde kendi belirleyeceğiniz şifreyi de kullanabilirsiniz. Şifrenizi https://pass.dogus.edu.tr/ üzerinden minimum 8 karakter olacak şekilde güncelleyebilirsiniz. Senkronizasyon süresi yaklaşık 30 dakikadır. Yapılan şifre değişikliği mail, kütüphane hesaplarınızı ve wifi sistemlerini etkilemektedir.
E-mail hesaplarınıza aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: https://outlook.office365.com
Tüm öğrencilerimiz e-posta vb. teknik sorunlar için bim@dogus.edu.tr adresi üzerinden Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü ile iletişime geçebilir.
Akademik Takvim: https://www.dogus.edu.tr/docs/default-source/akademik-takvim/2024-2025-akademik-y%C4%B1l%C4%B1-lisans%C3%BCst%C3%BC-akademik-takvimi.pdf?sfvrsn=7562b1f_8
Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği: https://www.dogus.edu.tr/docs/default-source/douyonetmelikler/dou-lisansustu-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi.pdf
Erkek öğrencilerin askerlik tecil işlemlerinin bireysel olarak yapılması adına enstitüye başvuru yapmaları gerekmektedir.
Öğrenci akbili vb. işlemler için öğrenci belgenizi E-devlet sisteminden indirebilirsiniz.
Öğrenciliğiniz boyunca tüm önemli duyuruları lisansüstü web sayfamızdan https://lisansustu.dogus.edu.tr/duyurular takip edebilirsiniz.
Sorularınız için lisansustu@dogus.edu.tr adresinden bizlerle iletişime geçebilirsiniz.
Başarılı bir eğitim yılı dileriz…
Enstitü Yönetimi
-
Dear Student
Welcome to our Dogus Family.
Institute of Graduate Studies 2024-2025 Academic Year Fall Semester will start on Monday, October 14, 2024.
Course selections will be made at https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx between 08 October 2024 at 10:00 am - 11 October 2024 at 17:00 pm.
You can access your student numbers from the upper left corner of the pre-registration information form that we hand delivered to you during registration or from https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx.
Getting Password: You can create your POS & Automation login password by logging into the Student Information System at https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrenci/ and clicking the “Reset Password” button.
For all your problems related to OBS (Student Information System), you can contact our Automation Unit at otomasyon@dogus.edu.tr.
Points to be considered when choosing a course
.Our students enrolled in the 2024-2025 Academic Year Fall Semester Graduate Programs will perform course selection procedures as 30 ECTS.
. On the course registration screen, compulsory courses are indicated as “Z” and elective courses are indicated as “S”.
.There should not be any conflict in the days and hours of the courses you have taken.
. You can access the day and time information of the courses by selecting the Department Course Schedule in the Additional Operations menu on the Course Registration screen in the Student Information System. Classrooms coded “D” indicate Dudullu campus and classrooms coded “Ç” indicate Çengelköy campus. Your course, which appears as Douonline, will be held by distance education method.
. For all your questions about course selections, you can contact your academic advisors whose names are written in the 1st Advisor section via e-mail via the OBS system.
.First of all, compulsory courses should be selected and then you should complete your course selection process with elective courses and send it to the advisor for approval.
In addition, within the scope of the Renewed KVKK Law, your Doğuş University e-mail addresses have been activated in order to make our University's communication with you both healthier and more secure. In this context, requests made from e-mails other than e-mails with Doğuş University extension will no longer be returned, and since official notifications will be made via student e-mails, you must actively use student e-mails.
Your e-mail address is your own student number and the last part is defined as “@dogus.edu.tr”. The password for your e-mail account is assigned as your Turkish ID number. You can also use your own password when you enter the system. You can update your password via https://pass.dogus.edu.tr/ with a minimum of 8 characters. Synchronization time is approximately 30 minutes. The password change affects your e-mail, library accounts and wifi systems.
You can access your e-mail accounts from the link below: https://outlook.office365.com
All our students can contact the IT Center Directorate via bim@dogus.edu.tr for technical problems such as e-mail etc.
Academic Calendar: https://www.dogus.edu.tr/docs/default-source/akademik-takvim/2024-2025-akademik-y%C4%B1l%C4%B1-lisans%C3%BCst%C3%BC-akademik-takvimi.pdf?sfvrsn=7562b1f_8
Graduate Education and Examination Regulations: https://www.dogus.edu.tr/docs/default-source/douyonetmelikler/dou-lisansustu-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi.pdf
Male students are required to apply to the Graduate School for individual postponement of military service.
You can download your student document from the E-devlet system for transactions such as student akbili etc.
You can follow all important announcements throughout your studies on our graduate web page https://lisansustu.dogus.edu.tr/duyurular.
You can contact us at lisansustu@dogus.edu.tr for your questions.
We wish you a successful academic year...
Institute Management