Uzaktan Eğitim ve Sınav Esasları
COVID-19
SALGINI NEDENİYLE 2020-2021 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİNDE
UYGULANACAK UZAKTAN EĞİTİM VE SINAV ESASLARI
Üniversitemiz Senatosunun 07.09.2020 tarihli kararı ile Sağlık
Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü’nün
04.09.2020 tarih ve 13588366849 sayılı Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığı’na gönderdiği yazısı ile
Yükseköğretim
Kurulu Başkanlığı’nın
04.09.2020 tarih ve 55362 sayılı yazısı uyarınca Üniversitemizde 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılında Hibrit / Karma eğitim modeli ile eğitim-öğretimin yürütülmesine karar verilmiştir.
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde önlisans/lisans/lisansüstü tüm dersler %100 uzaktan eğitim yöntemi ile yapılacaktır. Güz
Dönemi ile sınırlı kalmak üzere aşağıdaki hususlar
Üniversitemizin 21.09.2020 tarih ve 2020/21 sayılı Senatosunda
karara bağlanmıştır. Alınan kararlar pandemi sürecine, Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğretim Kurulu ve İstanbul Valiliği’nin alacağı bağlayıcı kararlara göre değişebilecektir.
a.1.1 Derslerin Nitelikleri
1.1 Bölüm/programlarda teorik dersler ve teorik ders ile bütünleşen laboratuvar uygulamaları uzaktan eğitim yöntemi ile Dou-Online sistemi üzerinden eş zamanlı ve ders programlarında belirtilen saatlerde yapılacaktır.
1.2 Dersler müfredatlarda belirtilen dersin saatine uygun olarak planlanacak ve birebir işlenecektir. Öğrenci merkezli öğrenme-öğretme anlayışı ile sınıftaki öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikler ile öğrenciyi aktif
hale getiren, araştırma ve problem temelli, disiplinler arası, bütünleyici, vaka/uygulama temelinde öğrenmeyi önceleyen yaklaşımlara yer veren yöntemler kullanılacaktır.
1.3 Uygulama/laboratuvar ders saatleri ayrı ve/veya teori ders saatlerinden fazla olan dersler bölümün/programın önerisi ile belirlenerek, bu dersler için öncesinde video çekimi yapılarak, görüntüler
haftalık olarak sisteme yüklenecektir. Öğretim elemanları ders programına uygun olarak eş zamanlı gerçekleştirecekleri derslerde, detaylı anlatımlar yapılacaktır. Derslerin yürütülmesinde elektronik kitap,
ders notu, radyo, televizyon, ses kaydı ve görüntü videoları, vb. çevrimiçi ve çevrimdışı teknolojilerden yararlanılabilecektir. (bknz ek-1)
1.4 Bütün derslerde, Dou-Online ve OneDrive for Business portalına müfredata uygun olarak her ders haftası için (14 haftalık) ders notu pdf formatında dersin öğretim elemanı tarafından yüklenecektir. Ayrıca kaynak doküman,
kitap, makale, video internet erişim linkleri paylaşılacaktır.
1.5 Yabancı Diller Birimi uzaktan eğitimlerine Microsoft Teams uygulaması üzerinden devam edecek, sınavlarını entegre edilecek uygulama ile gerçekleştirecektir.
1.6 Dersler sistem üzerinde kayıt altına alınacak ve öğrencilerin bu dersleri tekrar izleyebilmelerine olanak verilecektir. KVKK kapsamında ders verilerinin, çıktılarının paylaşımı, ders kaydının saklanması vb süreçler Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu düzenlemelerine göre yapılacaktır.
1.7 Derslerin akademik takibi, ilgili dersin verildiği programın bölüm başkanlıkları/anabilimdalı başkanlıkları ve bağlı bulundukları Dekanlık/Müdürlük tarafından yapılacaktır.
1.8 Pandemi dönemi ile kısıtlı olmak şartıyla mezuniyet aşamasında olan son sınıf öğrencilerinin staj işlemlerinde öğrenci talebine istinaden ilgili Fakülte / Müdürlük tarafından uygun görüldüğü takdirde
Fakülte / Müdürlük tarafından belirlenecek usul, esas ve değerlendirme kriterlerine göre ödev, proje vb. yapılarak staj uygulaması tamamlanabilecektir. Ayrıca; zamanda mezuniyet aşamasında olan son sınıf öğrencileri
stajlarını iş yerinde uygulamalı olarak yapmayı talep etmeleri halinde, sorumluluğun kendilerinde olduğunu kabul etmeleri şartıyla, değerlendirme ilgili Fakülte/Müdürlük tarafından yapılarak staj uygulamaları birim komisyon
ve kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirilecektir. (bknz ek-2)
1.9 Yerleşkelere ulaşım imkanı olmayan öğrenciler için üniversiteler öncelikli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kamu kurumlarının bilgisayar ve internet erişim olanaklarının değerlendirilmesi hususunda Rektörlük
tarafından talepte bulunulacaktır.
a.1.2. Ölçme ve Değerlendirme (Sınavlar)
2.1 Öğrenci merkezli eğitimde, öğrencilerin etkinlikler sırasında aktif olarak oluşturduğu ölçme-değerlendirme araçları sürece dayalıdır. Ölçme ve değerlendirme çoklu ve süreç odaklı yöntemlerle
sağlanabilecektir. Ölçme ve değerlendirmeler sistematik bir yapıda planlanacak, uygulanacak, kontrol edilecek ve gerekli önlemler öğretim elemanları tarafından ayrıca alınacaktır.
2.2 Tüm derslerin dönem içi, dönem sonu sınavları ve ölçme değerlendirme süreçleri uzaktan eğitim yöntemi ile Dou-Online Sınav sisteminden gerçekleştirilecektir.
2.3 Yarıyıl sonu başarı notunun hesaplanmasında, yarıyıl sonu sınavının ağırlığı Yönetmelikte belirtildiği üzere, %40’tan az ve %70’ten fazla olmayacak şekilde, ders izlencelerinde ilan edildiği gibi uygulanacaktır.
2.4 Uygulama/laboratuvar ders saatleri (teori ders saatlerinden) fazla olan derslerin final, bütünleme ve tek ders sınavları ile ilgili yöntem pandeminin sürecine ayrıca değerlendirilebilecektir.
2.5 Uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilecek olan sınavlar gözetimsiz (YDB hariç) ancak nesnel ve ölçülebilir değerlendirmeye imkan verecek ilkeler gözetilerek yapılacaktır. Ölçme ve Değerlendirme
sisteminde mümkün olduğunca çoklu değerlendirme yöntemlerine (klasik açık uçlu soru, çoktan seçmeli, ödev, proje, rapor yazımı vb.) başvurulacak ve sınav güvenliği ölçme ve
değerlendirme araçlarıyla güvence altına alınacaktır. Dou-Online Sınav uygulama esasları ve bilgilendirme metinleri ayrıca ilan edilecektir.
2.6 Sınav sistemini ilk kez kullanacaklar için puan değeri olmayan deneme sınavı yapılacaktır.
a.1.3. Yerleşkelerin Kullanımı
3.1 Yerleşkelerimizde bulunan kütüphanelerimiz öğrencilerin kullanımına açık olacaktır.
3.2 Öğrencilerin yerleşkelere girişlerde HES kodu göstermesi istenecektir. Yerleşkelere gelen öğrencilerin covid-19 ile ilgili riski tamamen bildiği ve bu çerçevede kurallara uyacağı varsayılacaktır.
3.3 Yerleşke içerisinde maskesiz dolaşılmayacaktır.
3.4 Yerleşkelerin temizliği düzenli olarak yapılacaktır. Yerleşkelerde ateş ölçer, dezenfektan bulundurulacak. Revir odaları, özel karantina alanları (uygun nitelikte oda ve tuvalet) ve sağlık görevlileri yerleşkelerde hazır bulunacaktır. Yerleşkelerde görevlendirilecek yetkililer risk durumlarını tespit edecek ve gerekli
uyarı ile bilgilendirmeleri yapabilecektir.
3.5 Kullanılmış maskeler için kapaklı çöp kovaları bulunacaktır. İhtiyaç halinde maske temini yerleşkelerden sağlanabilecektir.
** Uzaktan eğitim için kullanılacak sistemler için bilgilendirme metinleri ve kullanım kılavuzları paylaşılacaktır.
***Tüm uygulamalarda Doğuş Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ile ilgili Yönetmelik ve Yönergeler geçerli olacaktır.