Başvurular Nasıl Yapılır?
Başvurmak isteyen öğrencilerin aşağıdaki belgelerle birlikte internationaloffice@dogus.edu.tr adresine e-posta yollamaları gerekmektedir.
- İngilizce Yeterliliğini Kanıtlayan Belge (min. B1)
- CV
- Motivasyon Mektubu
Hareketlilik Öncesi Dönem
Öğrenci aşağıdaki belgeleri hazırlamalı ve Erasmus Ofisine sunmalıdır.
- Staj Hareketliliği için Öğrenim Anlaşması (LA):
- Geniş Kapsamlı Seyahat Sağlık Sigortası: Sigorta kaza ve mesuliyet kapsamlarını da içermelidir. “Seyahat Sağlık Sigortası” ile karıştırılmamalıdır.
- Pasaportun kimlik bilgisi içeren sayfaları
- 1 adet vesikalık fotoğraf
Hareketlilik Sırasında
Bütün uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldikten sonra en geç bir ay içinde İkamet İzni Belgesine başvurmaları gerekmektedir. Lütfen belgeyi edinmenin tamamen öğrenci sorumluluğunda olduğunu unutmayın. Uluslararası İlişkiler Ofisi öğrencilere bu süreçte danışmanlık verecektir. İkamet izni başvurusunun ilk adımı bizzat online randevu almaktır. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nden online randevu başvurusu yapmak için buraya tıklayınız.
İkamet İzni Başvurusu İçin İhtiyaç Duyacağınız Belgeler
- Başvuru formu: Bu form e-İkamet sistemi üzerinden ikamet izni başvurusu tamamlandığında sistem tarafından oluşturulur. Başvuru formunun çıktısı alınıp öğrenci ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanır.
- Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi: Talep edilen ikamet izni süresinden 60 (altmış) gün daha uzun süreli pasaport ya da pasaport yerine geçen belgeye sahip olmalısınız. Unutmayın ki, başvuruya giderken pasaportunuzun ve Türkiye’ye son girişte pasaportunuza vurulan giriş damgasının bulunduğu sayfanın fotokopisini de götürmelisiniz.
- İki adet fotoğraf: Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır.
- Geçerli sağlık sigortası: Sağlık sigortası belgesi hakkında aşağıda sıralanan ve durumunuza uygun olanlardan yalnızca birisine ilişkin belge getirmeniz yeterli olacaktır.
- Üniversiteye ilk kayıt tarihinizden itibaren 3 ay içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna “genel sağlık sigortalısı” olmak için başvuru yapmanız gerekmektedir. Başvuruya dair e-imzalı veya imzalı, kaşeli belgeyi ikamet izni müracaatında kullanabilirsiniz. (İl Sosyal Güvenlik Müdürlüklerine başvuru yaparak bu belgeyi almalısınız.)
- Özel Sağlık Sigortası (Eğer ilk kayıt tarihinizden itibaren 3 ay içinde Genel Sağlık sigortası için başvuru yapmazsanız özel sağlık sigortası yaptırabilirsiniz.)
- İkili Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalandığınıza dair il sosyal güvenlik birimlerinden e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge temin etmeniz halinde bu belgeyi de ikamet izni müracaatında kullanabilirsiniz.
- Sosyal Güvenlik Kurumundan almış olduğunuz e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesini de ikamet izni müracaatında kullanabilirsiniz.
- Öğrenci belgesi: Kayıtlı olduğunuz üniversiteden alacağınız bu belge e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli şekilde olmalıdır.
- Adres bilgilerinizi gösteren belge: Ülkemizde hak ve hizmetlere erişebilmeniz için İl Göç İdaresi ile iletişimde olmanız oldukça önemlidir. Bu sebeple ibraz edeceğiniz adres ve iletişim bilgileri geçerli ve doğru bilgiler olmalıdır. Adres bilgileriniz hakkında; ülkemizde kaldığınız yere ilişkin (kira, yurt, pansiyon vb.) bir belge getirmeniz, getireceğiniz belgede o adreste kalıyor olduğunuzun açık ve anlaşılır olması gerekmektedir. (Örneğin; yurtta kalıyorsanız yurt yönetiminden alacağınız imzalı/kaşeli belge, kiracı olarak kalıyorsanız noter onaylı kira sözleşmesi gibi)
- İkamet izni kartı bedeli makbuzu: Kart bedeli miktarı ikamet izni başvuru formunuzda yer almaktadır. Bu bedeli yetkilendirilmiş maliye veznelerinde veya yetkilendirilmiş bankalara yatırarak düzenlenecek makbuzu başvuru formuna eklemeniz gerekmektedir.
Hareketlilik Sonrası Dönem
Hareketliliğin tamamlanması için aşağıdaki belgelerin Doğuş Üniversitesi Erasmus Ofisine teslim edilmesi gerekmektedir.
- Misafir olunan kurum tarafından imzalanmış ve mühürlenmiş LA – Hareketlilik Sonrası kısmı
- Katılım Sertifikası