Necessary Documents for Registration
Kayıt İşlemleri İle İlgili Önemli Bilgiler
- Kayda gelmeden önce, kayıt için gerekli belgelerin hazırlanmasını, ilgili formların doldurulmasını ve teslim edilecek tüm belgelerin bir kopyasının ileride çeşitli nedenlerle gereksinim duyacağınız düşüncesiyle kendinizde
saklamanızı önemle hatırlatırız.
- Doğuş Üniversitesi’ne yeni kabul edilen YKS (Ek yerleştirme) Lisans ve Önlisans öğrencilerinin, üniversiteye ilk kayıt işlemlerini, 01 - 05 Ekim 2018 tarihlerinde, kayıt için gerekli belgelerle birlikte
ŞAHSEN yaptırmaları gerekmektedir; posta ile gönderilen kayıt belgeleri işleme alınmaz.
- Geçerli bir nedenle, ilk kayıt işlemini gerçekleştiremeyecek durumda olan öğrenciler, bir yakınlarını vekil tayin ederek de bu işlemi tamamlayabilirler; 18 yaşını tamamlamış öğrencilerin kayıtları için noter tasdikli
vekaletname gereklidir.
- Doğuş Üniversitesi öğrencisi iken sınava girerek üniversitemizi yeniden kazanan öğrencilerimiz, yeni kayıt işlemlerini yaptırmadan önce, daha önceki kaydını sildirip kimliklerini iade etmek zorundadırlar.
- Başka bir üniversitede kayıtlı olup Doğuş Üniversitesini kazanan öğrencilerin, yeni kayıt, işlemlerini yaptırmadan önce, daha önceki üniversitesinden kaydını sildirmeleri zorunludur.
- Süresi içinde ilk kayıt işlemlerini gerçekleştirmeyen veya gerekli belgeleri sağlayamayan öğrenciler, Üniversite’ye kayıt hakkından vazgeçmiş sayılırlar.
- Başka bir yükseköğretim kurumunun lisans programlarında kayıtlı olan öğrenciler, aynı anda Doğuş Üniversitesi'nde lisans programında öğrenim göremez.
- Başka bir yükseköğretim kurumunun önlisns programlarında kayıtlı olan öğrenciler, aynı anda Doğuş Üniversitesi'nde önlisans programında öğrenim göremez.
- Fakat lisans programında kayıtlı olan öğrenciler önlisans programlarında, önlisans programında öğrenim gören öğrenciler Lisans programlarında eğitim görebilirler.
- Belgelerinde eksiklik veya tahrifat olan, öğrencilerin kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir.
- Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunularak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
- Üniversiteye kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenciler, Öğrenci Bilgi Sistemi üresinden Öğrenci Belgesi talebinde bulunarak e-imzalı şekilde alabilirler.
Kayıt İçin Gerekli Belgeler
- Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı Sonuç Belgesi &Yerleştirme Belgesi: İnternet üzerinden alınacaktır.
- Lise Diploması: Mezun olunan okuldan alınan diplomanın aslı (Lise diplomasını kaybeden öğrenciler mezun oldukları liseden alacakları diploma kayıp belgesinin aslı ile kayıtlarını gerçekleştirebilirler.)
- Nüfus Cüzdanı: Fotokopisi veya nüfus müdürlüğünden alınmış belge,
- Fotoğraf: 6 adet fotoğraf. (Arkalarına iz bırakmadan adınızı, soyadınızı ve kazandığınız programı yazınız.)
- İkametgah Belgesi: Muhtarlık, Nüfus Müdürlüğü'nden alınacak adres bilgilerini gösterir belge veya adres ve iletişim bilgileri beyanı.
- Askerlik Belgesi: 1997 doğumlu ve daha önceki yıllarda doğmuş olanlardan, askerlik görevini yapmamış ise bağlı bulundukları askerlik şubesinden alınmış "Bir Fakülte veya Yüksekokula Kaydolmasında Askerlik Yönünden
Sakınca Olmadığına Dair Belge".
- Öğrenim Ücreti: Dekont Sureti (Öğrenim ücreti ödeme seçenekleri ile ilgili detaylı bilgiyi ücretler web adresinden elde edebilirsiniz).
- Öğrenci Bilgi Formu: Öğrenci Bilgi Formu, online olarak https://obs.dogus.edu.tr/oibs/ogrsis/ogr_on_kayit_op.aspx
adresinden gelmeden önce doldurmanız gerekmektedir.
Önemli Not:
- Adayların, kayıt için bizzat başvurmaları gerekir. Posta ile kayıt yapılmaz. Haklı ve geçerli mazereti olanlar bunu belgeledikleri takdirde vekalet yoluyla kayıt olabilirler.
- Kayıt için aslı istenilen belgelerin sureti veya fotokopisi kabul edilmez.
- Eksik belgelerle kayıt yapılmaz.